Telefonközpont üzemeltetés

Mit jelent a telefonközpont üzemeltetés?

  • Megelőző karbantartást: A telefonközpontokat típustól függően negyedévente, félévente, évente karbantartjuk. Ez a teljes rendszer különösen a szűrők és ventillátorok tisztítását, a telefonközpontokban keletkező hibalisták ellenőrzését és megszüntetését valamint a biztonsági mentés elvégzését jelenti.
  • Javítást: Ha valamely funkció nem működik vagy valamelyik alkatrész meghibásodik a hiba elhárítását a vállalt határidőkön belül.
  • Változáskövetést: Költözések, névváltozások, telefonszám módosítások beállítását, új funkciók programozását, hívásirányítás optimalizálást.

Milyen reakcióidőre számíthatok?
5×8 vagy 7×24 órás rendelkezésre állást ajánlunk. Mindkét esetben két féle hibát különböztetünk meg.

  • Sürgős hiba: A teljes rendszert vagy a vonalak 30%-át érintő hiba. Nincsenek bejövő vagy kimenő hívások, nem lehet átkapcsolni, nem működik a hangbemondás, stb.
  • Normál hiba:  minden más

Sürgős hiba esetén 4 órán belül, normál hiba esetén 8 órán belül megkezdjük a hibajavítást. Az időt 5×8 esetén munkaidőben, 7×24 esetén egyszerűen órában számoljuk. Munkaidőnek a 8-16 órát tekintünk. Természetesen ettől eltérő konstrukció is lehetséges, egyeztessünk!

Miért fontos, hogy legyen üzemeltetőm/karbantartóm?
A telefonrendszer megbízhatósága teljesen más megítélés alá esik, mint az informatikai rendszeré. Ha egy cég weboldala pár napig nem működik vagy számítógépeit, szervereit időnként újra kell indítani azt a többség elfogadhatónak tartja. De ha egy telefon nem ad tárcsahangot, vagy egy céget a vezetékes vonalán nem lehet felhívni, azt azonnal súlyos problémaként értékeli mindenki.

Fontos tényező az is, hogy a telefonközpontok javítása nehezebb, bonyolultabb feladat mint egy PC hiba és az alkatrészek elérhetősége és ára is teljesen más. Ha a hiányzó alkatrész nem áll a szolgáltatónál rendelkezésre általában hosszadalmas feladat a beszerzése.

Vállalnak új rendszer telepítést is?
Igen. Eddig közel 10 ezer mellékállomást telepítettünk már le.